Závada v počítači - nic se nezobrazovalo

10.05.2020

Zákazník mě oslovil s prosbou o diagnostiku chyby v počítači...

Z jeho slov: Zapl jsem hru, poté v pc jakoby prasklo a počítač se vypl, po zapnutí se nic na monitoru nezobrazuje.

Z těchto informací jsem usoudil, že bude problém buď v grafické kartě, základní desce, nebo s pamětmi RAM. Vzal jsem si sebou tedy věci potřebné k diagnostice, šroubky, šroubováky, funkční paměti RAM, funkční grafickou kartu a vydal jsem se na cestu za zákazníkem.

Když jsem pc zkoušel, dělo se opravdu, jak mi zákazník popsal, pc se zapl, ale to bylo vše. Vyndal jsem tedy grafickou kartu a vyměnil za mou, problém přetrvával, vzal jsem mé paměti a vložil do počítače, jednu po druhé a postupně jsem střídal sloty, problém stálě přetrvával. Řekl jsem si, že bude problém v základní desce a že bude pravděpodobně potřeba koupit novou. Začal jsem rozebírat celý počítač, když v tom jsem si všiml, že je na základní desce přilepený nějaký rozteklý kus plastu, který tám neměl co dělat, žádné výrobní obaly na komponentech nesmí při používání zůstat. Začal jsem tedy pátrat, odkud tento plast pochází, jediná možnost, která se naskytovala byl přilehlý větrák. Po optání a podrobném prozkoumání jsem zjistil, že při instalaci, daného větráku, nebyla odstraněna veškerá ochranná fólie a ta se díky vyvinutému teplu roztavila, natekla na základní desku a tam něco zkratovala. Pořád mi není jasné, jak se to mohlo stát, protože plast je nevodivý, ale možná se tyto fólie nedělají jen z plastu.

Jen výrobce by mohl vědět...

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky