Politý notebook

24.07.2020

Zákaznice mě oslovila s tím, že si polila svůj notebook...


Pustil jsem se tedy do práce, aby byli následky co nejmenší. Zákaznice se naštěstí nepokoušela notebook po polití zapnout!

Dnešní elektronika má ve většině případů "ochrannou" funkci a to tu, že se po jakémkoliv kontaktu s vodou ihned vypne. Kdyby se totiž elektronika nevypla, tak dojde ke zkratu a následné postupné kondenzaci součástek.

Můj postup byl tedy následující:

Prvně jsem odpojil od notebooku baterii, aby notebook nezůstával pod napětím, protože i vyplý notebook se z baterie stále napájí. Poté jsem notebook rozebral, vysušil, podíval se, zda jsou komponenty vpořádku a opět notebook složil zpět. Po zapnutí notebooku jsem zjistil, že to odnesla jen baterie, takže si zákaznice koupila novou a notebook funguje skvěle dál.

Tipy a rady na závěr, když tato sitac nastane?

- Pokud si na opravu netroufnete sami, tak notebook ihned odneste do servisu, nebo někomu, kdo to udělá za vás.


- Ihned elektroniku vypnout, zda se tak ještě nestalo

- Odpojit od jakéhokoliv zdroje napětí, baterie, elektrická zásvka, apod.

- Co nejrychleji rozebrat a vysušit, například IPA(Isopropylalcohol)


Co rozhodně nedoporučuji?

- Dávat elektroniku do rýže, to udělá jen více problémů

- Pokoušet se elektroniku jakkoliv zapínat

- Odkládat problém na později, ráno / druhý den, apod.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky